Ytelsene under prosjektadministrasjon er inndelt i 3 undernivåer.

Prosjektledelse (PL)

  • Prosjektledelse generelt
  • Programmering
  • Organisasjon, etablering
  • Avtaler med ARK, RIB, RIV, RIE, samt spesialrådgivere.
  • Kalkyler
  • Kontakt med myndigheter
  • Kontakt med naboer
  • Søknad om rammetillatelse med oppfølging
  • Bistand ved utarbeidelse av presentasjonsmateriell
  • Kontroll av prosjekteringsmateriell
  • Valg av entrepriseform
  • Anbudsinnhenting
  • Kontrakter
  • Økonomisk oppfølging
  • Fremdriftsplanlegging
  • Byggeregnskap
  • Forretningsrutiner

Prosjekteringsledelse (PGL)

  • Prosjekteringsledelse generelt
  • Innkalle, lede og referere møter i prosjekteringsgrupper og sørge for at referater distribueres til møtedeltakere og andre parter.
  • Sørge for at HMS – tiltak blir tatt opp i prosjekteringsmøtene.
  • Styre, koordinere, og rapportere fremdrift i prosjekteringsmøtene.
  • Koordinere følgende forhold:
    • Offentlige godkjennelser
    • Programforutsetninger
    • Økonomi
    • Materialbruk
    • Kvalitetsnivå
    • Fremdrift
  • Avklare og avtale grensesnitt mellom rådgiverne.
  • Lage dokumentplaner som viser til hvilken tid de enkelte dokumenter skal foreligge.
  • Lage rapporter for prosjekteringarbeidet.
  • Påse at forhold som trenger oppdragsgivers behandling / godkjenning blir fremlagt for denne i god tid med utredning av konsekvenser.
  • Når det oppstår dissenser i prosjekteringsarbeidet, ta initiativ til å løse dette. Avklare med prosjektleder om uavhengig ekspertuttalelser er nødvendig.
  • Påse for at anbudsmateriell og arbeidsgrunnlag foreligger til avtalt tid.
  • Påse for entydig grensedragning mellom byggutstyr og brukerutstyr.

Byggeledelse (BL)

  • Byggeplassledelse, generelt
  • Teknisk kontroll av utførelsen
  • Koordinering av entrepernører
  • Kontroll og distribusjon av arbeidsgrunnlag
  • Økonomisk kontroll
  • Fremdriftskontroll
  • Administrasjon av endringer
  • Byggemøter, ledelse
  • Overtakelse
  • Reklamasjoner oppfølging